Śmigłowiec H215 dla Straży Granicznej Finlandii

3 marca 2016, 17:38
Fot. Airbus Helicopters

Koncern Airbus Helicopters dostarczył pierwszy z dwóch zamówionych przez fińską Straż Graniczną (Rajavartiolaitos) śmigłowców poszukiwawczo-ratowniczych H215 (wersja rozwojowa AS332L1e Super Puma). W ramach umowy w bieżącym roku zostanie dostarczona jeszcze jedna maszyna tego typu. 

Pierwszy H215 przyleciał do Finlandii 28 lutego, po zakończeniu przez personel szkoleń w zakładach Airbus Helicopters w we francuskim Marignane. Druga maszyna zostanie przekazana w kwietniu, gdy zostanie ukończone szkolenie kolejnej grupy personelu. W trakcie zapoznawania się ze śmigłowcem jego załogi wykonują ponad 140 godzin lotów.

Zadaniem H215 będzie nadzorowanie granicy państwowej oraz morskie misje poszukiwawczo-ratownicze (SAR) z baz w Turku i Helsinkach. Lotnicza Jednostka Patrolowa Straży Granicznej Finlandii wykonuje co roku ponad 4000 godzin lotów, z czego 1400 przypada na Super Pumy.

Straż Graniczna Finlandii (Rajavartiolaitos) podpisała z producentem również kontrakt obsługowo-remontowy HCare, obejmujący modernizację posiadanych już wcześniej trzech AS332 Super Puma do wielozadaniowej konfiguracji H215. 

Airbus Helicopters H215 to dwusilnikowy, wielozadaniowy śmigłowiec produkowany z myślą o rynku cywilnym. To wersja ewolucyjna helikopterów AS332 C1e/L1e Super Puma. Wyposażony jest w nowoczesną awionikę typu glass cockpit i czteroosiowego automatycznego pilota z maszyny H225. Śmigłowiec może przenieść ładunek o maksymalnej masie do 4115 kg w ładowni lub do 4500 kg z użyciem zewnętrznego haka. Zasięg w przypadku wykorzystania maksymalnej masy startowej 8600 kg wynosi 840 km. Prędkość przelotowa śmigłowca H215 to 252 km/h, a maksymalny pułap 6100 metrów. 

InfoSecurity24
InfoSecurity24
KomentarzeLiczba komentarzy: 2
gts
niedziela, 6 marca 2016, 09:54

Ich nie przekonasz Carcal to dla nich Bóstwo jak Anubis czy inny zwierzopodobny bożek egipski. O ile uważam że zakład na terenie polski w całości należący do nas jest jak najbardziej ok i tu Airbus jest jak najbardziej słusznym wyborem, to jest jedna rzecz o której ci bajkopisarze nie mają pojęcia... Trzeba znać francuzów, a to są tacy sami kombinatorzy i cwaniacy jak ci amerykanie a nawet lepsi różnią się tylko tym że interesy załatwiają przy drogim szampanie a nie taniej whiskey. Wydymają nas tak samo albo lepiej. Skończy się malowaniem kadłubów albo wkładaniem do nich przywiezionych w pudłach całych komponentów, o których dalej nie będziemy mieli pojęcia... Dla mnie walenie wszystkiego w jeden rodzaj śmigłowców nie jest wcale rozwiązaniem tańszym wbrew3 temu co piszą inni bo znam się na produkcji i wiem że czasem jeden model o wysokim stopniu skomplikowania w różnych wersjach to już zupełnie inny produkt. Co więcej jeśli będziemy mięli jeden zakład to przy takiej ilości skończy się tym że co najmniej połowa z tych śmigłowców przestanie latać w ciągu 10 lat i stanie się dawcą częsci których ów zakład nie będzie w stanie zapewnić... Dalej nie rozumiem czemu nie oprzeć naszej floty o 3 różne wielkości śmigłowce tak z następcami Mi17, śmigłowcem średnim jakimi są te startujące w przetargu i te małe jak SW4 ale w końcu magiczne słowo "Unifikacja" powinno wybić wszystkie argumenty z głowy przeciwnikom Caracala. No i na koniec, Kurde no proszę was podajcie chociaż linka albo artykuł albo notatkę bo nie proszę już o schemat, który opisuje różnice między S70 a UH60 bo za ch... nie można znaleźć niczego poza tym co wytworzyliście w komentarzach na tym forum. Przez co cała dyskusja sprowadza się do zwykłego toczenia piany z lewakami... Zadają kłamliwą tezą a potem uznają ją za prawdę objawioną i wynajdują sobie argumenty którymi będą się bronić całkowicie odchodząc od założonej tezy uznając ją za oczywistość do której nie trzeba i nie wolno wracać... każdy z nich przyparty do muru, zapytany o źródła toczy pianę z pyska i wyskakuje z agresywnym atakiem odwracając kota ogonem, stawiając zarzuty że to jakiś odwet albo atak polityczny, religijny jakiś tam niemerytoryczny.. ostatnio zaprezentował to imć Tow. Bolek.

Coralyn
poniedziałek, 25 kwietnia 2016, 12:50

TYVM you've solved all my promlebs

Tweets InfoSecurity24