Reklama

Policja

Kamery na policyjne mundury za 13 mln złotych

Fot. Policja.pl
Fot. Policja.pl

Pięć podmiotów jest zainteresowanych dostarczeniem Policji nowej partii kamer nasobnych dla funkcjonariuszy. Na sfinansowanie zakupu, być może nawet ponad 2,5 tys. kamer, przeznaczonych zostało prawie 13 mln złotych. Do funkcjonariuszy mają trafić one w większości w wersjach bez wyświetlacza wraz z niezbędnym do ich obsługi systemem informatycznym.

Policja planuje zakup 2133 sztuk kamer nasobnych bez wyświetlacza wraz z systemem informatycznym, przy czym samo zamówienie może być rozszerzone o kolejne 495 sztuk. System kamer nasobnych ma pozwalać funkcjonariuszom na rejestrację audio i wideo w trakcie podejmowanych przez nich czynności służbowych. W przypadku wskazanego przetargu, na zamówienie podstawowe Policja wygospodarowała 12 900 000 zł. Zaś po otwarciu ofert okazało się, że do KGP wpłynęło pięć ofert od podmiotów zainteresowanych realizacją zamówienia. Co ciekawe, w pierwszej wersji informacji z otwarcia ofert okazało się, że jedynie jedna mieści się w zaplanowanym budżecie. Jednak następnie pojawiło się sprostowanie i obecnie już trzy oferty mieszczą się w ustalonych cenowych "widełkach". 

Swoją ofertę Policji przedstawiła firma Enigma Systemy Ochrony Informacji Sp. z o.o. z Warszawy. W jej przypadku koszt zamówienia podstawowego wyniósłby 15 193 209,69 zł, przy jego realizacji do dnia 4 listopada bieżącego roku. Oferta w tym przypadku zakłada udzielenie 36 miesięcznej gwarancji na kamery oraz zapewnione mają być 3 typy mocowań oraz min. 10 godzinna praca. Druga oferta, zgodnie z zestawieniem zaprezentowanym przez Policję, pochodzi od UMO Sp. z o.o. z Zielonki. Tutaj cena została wskazana na 13 333 777,01 zł przy realizacji zamówienia podstawowego do 4 listopada i 60 miesięcznym okresem gwarancji. UMO zaoferowało kamery działające 12 godzin i dysponujące 3 typami mocowań.

Najniższą cenę, bo wynoszącą 9 099 108,60 zł zaoferowało konsorcjum firm Integrale IT sp. z o.o. z Poznania oraz NTT Technology sp. z o.o. z Warszawy. Realizacja zamówienia ma w tym przypadku nastąpić jeszcze do 21 października bieżącego roku, przy 36 miesięcznej gwarancji. W przypadku samych kamer mowa jest o pracy 12 godzinnej oraz 3 typach mocowań. Droższa niż poprzednia, ale również mieszcząca się w policyjnym budżecie, jest oferta innego konsorcjum. Intertrading Systems Technology sp. z o.o. wraz z ITS Solutions sp. z o.o. (w obu przypadkach z Warszawy) oferują kamery za 11 674 975,50 zł, a realizację zamówienia wyznaczono do 21 października bieżącego roku. W tym przypadku mamy ofertę w ramach której oferowana jest 60 miesięczna gwarancja, a firmy gwarantują pracę kamery przez 12 godzin, przy 3 typach mocowań. Ostatnia oferta, również mieszcząca się w finansowaniu ustalonym przez Policję, pochodzi od krakowskiego Comarch Polska S.A. Zamówienie podstawowe w tym przypadku kosztować miałoby 11 463 488, 67 zł i ma być potencjalnie zrealizowane do 4 listopada bieżącego roku. Udzielona gwarancja ma wynieść 36 miesięcy, a kamery mają pracować 12 godzin i dysponować 3 typami mocowań.

Przypomnijmy, że Policja zamierza ocenić zaoferowane systemy kamer oraz narzędzia do obsługi danych zgodnie z kryterium ceny (60 proc.), ale też długości okresu udzielonej gwarancji (10 proc.), zaproponowanego terminu realizacji zamówienia (10 proc.) oraz poprzez ocenę usprawnień technicznych (20 proc.). W zakresie tego ostatniego mowa jest o wytrzymałości baterii i tutaj najwyżej będą oceniane te kamery nasobne, które mogą funkcjonować 12 godzin lub więcej. Pojawia się również kwestia mocowań do mundurów, gdzie punkty będą przyznawane za zastosowanie rozwiązań gwarantujących trzy mocowania. Jeśli zaś chodzi o termin realizacji, to dodatkowe punkty można uzyskać jeśli dostarczy się kamery do 28 października, a najwięcej, gdy dostawy zostaną zrealizowane do 21 października bieżącego roku.

jr

Reklama

Komentarze

    Reklama

    Najnowsze