W bazie Lotnictwa Policji pojawi się nowy mobilny hangar

8 grudnia 2020, 10:05
podlaska policja śmigłowowiec
Fot. Podlaska Policja

Na terenie policyjnego lotniska w Warszawie pojawi się nowy mobilny hangar, który pomieścić ma cztery statki powietrzne. Jednocześnie przyspiesza modernizacja bazy, której niektóre zabudowania, pochodzące jeszcze z lat. 40 ubiegłego wieku, potrzebują kompleksowej przebudowy. 

Przedmiotem zamówienia, ogłoszonego przez Komendę Główną Policji, jest budowa mobilnego hangaru i płyty fundamentowej na terenie lotniska Warszawa-Babice. I choć przetarg ruszył dopiero 27 listopada, to formacja - przynajmniej zgodnie z aktualnymi dokumentami - nie będzie długo czekać na oferty. Ostateczny termin ich złożenia wyznaczono bowiem już na 14 grudnia br. Jego skrócenie ma być związane oczywiście z pilną potrzebą udzielenia zamówienia. Takich przyspieszonych postępowań pojawiło się na stronie formacji całkiem sporo w ostatnim czasie, co związane jest m.in. z kończącym się rokiem i chęcią wykorzystania dostępnych funduszy. 

Formacja nie zamierza również długo czekać na realizację zleconego już zamówienia. Zgodnie bowiem z jej wymaganiami, prace mają się zakończyć nie dłużej niż 75 dni roboczych od dnia zawarcia umowy. Sam termin realizacji jest jednym z ważnych kryterium oceny zamówienia. Oczywiście im będzie on krótszy, tym liczba punktów będzie rosnąć, aż osiągnie max. 40. Oprócz tego, ocenione zostaną również zaproponowana cena oraz okres gwarancji.

Nowy hangar powinien posiadać dwie bramy - na każdej ścianie szczytowej. Policja chce, by hangar o konstrukcji ramowej, jednoprzestrzennej, o rozpiętości osiowej min. 40 m, wysokości do 20 m, miał poszycie zewnętrzne z membrany kompozytowej PE/PVC, napinanej w dwóch kierunkach oraz powłoki podwieszanej wewnętrznej z membrany kompozytowej PE/PVC, tworzący między warstwami przestrzeń powietrzną. Namiot ma mieć szkielet aluminiowo-stalowy z dwuwarstwowym pokryciem z tkaniny poliestrowej, pokrytej polichlorkiem winylu (PE/PVC), z dodatkami podnoszącymi odporność na ogień, promieniowanie UV i niszczenie biologiczne.

Wybudowana hala namiotowa przeznaczona będzie do całorocznego użytkowania oraz dostosowana do wielokrotnego montażu i demontażu, a wszystkie jej elementy mają być dostosowane do przewozu standardowymi środkami transportu drogowego. Natomiast płyta hangarowa ma być przystosowana do odpowiednich obciążeń od pojazdów, z posadzką niepylącą, z konieczną i wystarczającą podbudową oraz odprowadzeniem wody deszczowej. Hangar ma być również wyposażony w instalacje grzewczą, oświetleniową, odgromową i system sygnalizacji pożaru. 

Hangar ma pomieścić cztery statki powietrzne. Znajdzie się w nim zapewne miejsce m.in. dla najnowszego nabytku formacji, czyli maszyn Bell 407GXi, które w komplecie w rękach policjantów znalazły się na początku września br., a które już zdążyły się przysłużyć formacji w sporej liczbie akcji. 

image
Najnowsze policyjne śmigłowce Bell 407GXi. Fot. JB Investments

Warto również podkreślić, że na terenie warszawskiej bazy pojawił się już w zeszłym roku nowy hangar, którego zakupem formacja jednak nieszczególnie się chwaliła. Wykorzystano go jednak do zaprezentowania na początku 2020 roku sprzętu, który KGP udało się zakupić lub odebrać w ramach modernizacji formacji.

Najwyższy czas na remont

Formacja już od jakiegoś czasu przymierza się do modernizacji bazy Lotnictwa Policji w Warszawie. Ostatni przetarg dotyczący realizacja remontu i przebudowy hangarów pod kątem przechowywania i serwisowania statków powietrznych wraz z zagospodarowaniem terenu opublikowany został w czerwcu br. Chodzi w nim o opracowanie dokumentacji technicznej kompleksowej przebudowy hangarów 5 i 6 wraz z dostosowaniem do aktualnych przepisów. Jak dowiedzieliśmy się na początku listopada br., formacji udało się wybrać najkorzystniejszą ofertę, którą złożyła w nim firma EURO - PROJEKT Grzegorz Latecki. KGP zapłaci za prace prawie 294 tys. złotych brutto.

Oba hangary, o których mowa w przetargu, wybudowano jeszcze w latach 40. ubiegłego wieku. Ich modernizacja obejmować ma kompleksową przebudowę głównej hali hangarów wraz z dociepleniem, pełną wymianą wszystkich instalacji, wykonaniem instalacji nawiewnej c.o., wykonaniem zabezpieczeń p. poż, alarmu, monitoringu, kontroli dostępu, wymianę stolarki okiennej i drzwiowej. Chodzi również o przebudowę części socjalno-biurowo-magazynowych, okalającej główne hale.

MR

Reklama
Reklama

InfoSecurity24
InfoSecurity24
KomentarzeLiczba komentarzy: 2
Aster
wtorek, 8 grudnia 2020, 19:28

Dlaczego Policja,Straz Graniczna , Wojsko/MW/SL ,LPR , Straz Pozarnana, TOPR, GOPR ,Morska Sluzba Poszukiwania i Ratownictwa z pomoca rzadu , i ze srodkow pozabudzetowych , mogly sie porozumiec i kupic wieksza ilosc smiglowcow tego samego typu ? AW109 124 szt (16 LPR,16 Policja,16 SG ,32 Armia/8 vip ,16 MW, 8 SL, 4 PSP,2 TOPR,2 GOPR,4 MSPiR) , AW139 100 szt (8 LPR, 8 Policja ,8 SG,32 Armia/8vip,16 MW,8 SL,4 PSP,2 TOPR,2 GOPR,4 MSPiR ) i AW101 70 szt (4 LPR,4 Policja ,4 SG,32 Armia/4 vip,8 MW , 8 SL,2 PSP,4 MSPiR) , Serwis by kosztowal taniej , sluzby mogly by dzielic sie czesciami zamiennymi wedle potrzeby , i jest fabryka w Polsce ktora by wyprodukowala te smiglowce.

aaa
środa, 9 grudnia 2020, 21:24

Bo w Polsce już nic nie jest produkowane!

Tweets InfoSecurity24