Reklama

Agencja Bezpieczeństwa Wewnętrznego

W pierwszych sekundach... to TY jesteś "ANTYTERRORYSTĄ"! Rusza kampania ABW [WIDEO]

Fot. Screen z filmu CPT ABW
Fot. Screen z filmu CPT ABW

Startuje kampania społeczna Centrum Prewencji Terrorystycznej ABW, której celem jest przedstawienie właściwego sposobu zachowania się w przypadku wystąpienia ataku terrorystycznego. Zapewne po raz pierwszy w historii, ABW w sposób tak nowoczesny i dostosowany do metod komunikacji XXI w. - strona internetowa, wideo, kanał na YouTube - stara się dotrzeć ze swym przekazem, do jak najszerszego grona odbiorców. 

Agencja Bezpieczeństwa Wewnętrznego rusza właśnie z nową kampanią zatytułowaną „4U”, uświadamiającą, jak reagować na zagrożenia terrorystyczne. Jej inicjatorem jest Centrum Prewencji Terrorystycznej (CPT) ABW, które przygotowało specjalną, nowocześnie skonstruowaną stronę internetową. To właśnie na niej zamieszczone zostały zarówno specjalnie zrealizowane materiały wideo, animacje, jak i kluczowe informacje dotyczące tego jak należy się zachować w przypadku zdarzeń o charakterze terrorystycznym. CPT ABW podkreśla bowiem, że „każdy może być świadkiem takich wydarzeń. Bez względu na miejsce, w którym jesteś – w kraju czy za granicą”.

Osią inicjatywy 4U (UWAŻAJ, UCIEKAJ, UKRYJ SIĘ, UDAREMNIJ ATAK) jest zbudowanie świadomości skupienia uwagi na anomaliach, szczególnie dotyczących zdarzeń oraz zachowań ludzi znajdujących się wokół. ABW podkreśla, że kluczowe informacje należy zgłaszać, jeszcze przed wystąpieniem bezpośredniego zagrożenia. 

W głównym materiale filmowym akcji zaprezentowano inscenizowane zdarzenie terrorystyczne, które ma miejsce w sali kinowej - gdzie z jednej strony, pojawia się zagrożenie wybuchem materiału ukrytego w plecaku, z drugiej późniejszy atak napastnika uzbrojonego w karabin szturmowy.

Trzeba również podkreślić, że materiał został przygotowany w formacie znanym z analogicznych materiałów poglądowych brytyjskich czy amerykańskich. Najważniejsze jest to, iż skupia on uwagę na działaniu zwykłego człowieka postawionego w sytuacji ekstremalnej, a nie na reakcji służb kontrterrorystycznych.

Akcja ma również dedykowany kanał na YouTube, który docelowo ma zapewne być jednym ze sposobów na dotarcie do jak najszerszego odbiorcy. Można tylko liczyć, że podobne działania będą kontynuowane w przyszłości.

W opublikowanych materiałach (wszystkie dostępne są na oficjalnej stronie akcji) pojawia się także przykład najlepszych form ukrycia się w przypadku braku możliwości opuszczenia zagrożonego rejonu. Co więcej, istotne jest, że CPT ABW podkreśla, że jeżeli ucieczka jest niemożliwa, a konfrontacja z napastnikiem jest nieunikniona, człowiek ma prawo się bronić. Służyć ma temu przekaz dynamiczny – animacje oraz towarzyszący im tekst.

Kampania została sfinansowana przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji z rezerwy celowej przeznaczonej na wdrażanie „Narodowego Programu Antyterrorystycznego na lata 2015-2019”.

JR

Reklama

Komentarze

    Reklama