Prawie 3 mln złotych na motocykle dla warszawskiej "drogówki"

14 maja 2020, 14:33
policja kaski fot. policja
Fot. policja.pl

Komenda Stołeczna Policji wybrała dostawcę motocykli w policyjnej wersji oznakowanej. Jak dowiedział InfoSecurity24.pl, warszawscy funkcjonariusze dostaną nowe BMW R 1250 RT. 

Za dostawy motocykli stołeczna komenda zapłaci ponad 1,9 mln złotych netto, czyli ponad 2,7 mln złotych brutto. Jest to koszt realizacji postępowania na dokładnie 22 jednoślady, które trafią do KSP. Formacja zastrzegła sobie również możliwość skorzystania z prawa opcji, na którą zdecydować się ma do 4 września br. Opcja zakłada zakup do pięciu dodatkowych motocykli z systemem łączności radiowej wraz z 5 sztukami kasków. Także w wersji podstawowej do każdego motocykla dołączony ma zostać jeden kask.

Realizacją dostaw zainteresowane były dwa podmioty. Ostatecznie zamówienie trafiło do spółki Zdunek Premium z Gdańska. KSP podpisała już z firmą umowę. Zawarto ją dokładnie 8 maja. Na realizację dostaw firma ma czas do 18 grudnia br. Podpisanie dokumentów z gdańską firma oznacza, że "pokonała" ona drugiego oferenta, czyli spółkę Wawrosz, która realizację dostaw wyceniła na ponad 3,1 mln złotych brutto. 

Jak dowiedział się InfoSecurity24.pl, warszawscy funkcjonariusze dostaną, nie po raz pierwszy, motocykle marki BMW. Tym razem będzie do dokładnie model BMW R 1250 RT. Przykładowo, jeszcze w 2016 roku do stołecznych policjantów trafiły motocykle BMW R 1200 RT, na które zdecydowały się formacje w całej Europie. 10 ich sztuk zakupiono wtedy w ramach przygotowań do obsługi szczytu NATO w Warszawie. 

image
Motocykle BMW R 1200 RT. Fot. Komenda Stołeczna Policji

Motocykle wykorzystywane będą przez KSP do wykonywania zadań łącznikowo-penetracyjno-pościgowych na drogach wylotowych z dużych aglomeracji miejskich, na drogach o znacznym natężeniu ruchu pojazdów związanych z wyjazdami rekreacyjnymi i wypoczynkowymi, na drogach zagrożonych przestępczością kryminalną oraz na autostradach i drogach ekspresowych. Stołeczna jednostka wykorzystywać je będzie również do pilotowania VIP-ów z zastosowaniem motocyklowej asysty honorowej, a także pilotowania transportów nienormatywnych i szczególnie niebezpiecznych.

InfoSecurity24
InfoSecurity24
KomentarzeLiczba komentarzy: 3
Marek
środa, 20 maja 2020, 14:12

Policjant w patrolu pieszym jest bardziej efektywny, niż w patrolu zmotoryzowanym jednak musi mieć wsparcie patrolu radiowozem, to jest w stu procentach sprawdzone.

Emeryt
wtorek, 19 maja 2020, 17:20

Pracujac w Warszawie za młodego przez dwa lata chodziłem z kopyta i co służba miałem z partnerem inną ulicę, a teraz młodzież bez radiowozów nie umie pracować

B
piątek, 15 maja 2020, 10:46

Autostrady, drogi wylotowe i asysta mnie przekonują ale „drogi o dużym natężeniu ruchu” to wyzwanie, niemały to kloc jest.

Tweets InfoSecurity24