W ramach modernizacji floty pojazdów należących do polskich służb mundurowych coraz częściej słyszymy o zakupach samochodów o napędzie hybrydowym czy jak ostatnio w Policji o napędzie całkowicie elektrycznym. Tym razem, to Straż Graniczna pochwaliła się wprowadzeniem do służby nowych hybrydowych pojazdów Toyota Auris i Toyota RAV4.
Dzięki dofinansowaniu z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska funkcjonariusze Straży Granicznej mogą korzystać z ośmiu nowych, ekologicznych pojazdów o napędzie hybrydowym. Dokładniej, chodzi o sześć samochodów marki Toyota Auris oraz dwie Toyoty RAV 4 z napędem 4x4. Te ostatnie, z racji napędu 4x4 pozwalają na działania off-road, w trudnym terenie poza drogami utwardzonymi.
Czytaj też: Straż Graniczna przesiada się na hybrydy
Straż Graniczna podkreśla, że wprowadzone do eksploatacji samochody hybrydowe wykorzystują technologie zwiększające wydajność energetyczną. Mowa jest chociażby o możliwości ładowania baterii poprzez odzyskiwanie energii z hamowania. Co więcej, tak ważna z perspektywy kwestii ekologicznych, emisja spalin jest zmniejszana także przez wyłączanie silnika spalinowego na postoju i włączanie go, tylko wtedy gdy jest potrzebny. Wskazuje się, że dodatkowo współpraca z silnikiem elektrycznym umożliwia utrzymywanie silnika spalinowego w stanie optymalnej wydajności.
Podkreślając znaczenie zakupu, Straż Graniczna zwraca uwagę na to, że użytkowanie pojazdów o napędzie hybrydowym pozwoli na zintensyfikowanie patroli w miejscach zagrożonych występowaniem smogu oraz na terenach posiadających szczególną wartość przyrodniczą i krajobrazową. Nowe pojazdy funkcjonariuszy Straży Granicznej będą wykorzystywane przede wszystkim na terenie aglomeracji warszawskiej, krakowskiej, śląskiej, trójmiasta oraz w rejonach przygranicznych - powiat tatrzański, w tym obszar Tatrzańskiego Parku Narodowego, powiat hajnowski w tym obszar Białowieskiego Parku Narodowego, powiat augustowski, w tym teren objęty programem Natura 2000.
Straż Graniczna/jr
I bardzo dobrze, ze takie zakupili. Mimo ze nie ma na nich ulg to jednak hybrydowe są nisko-emisyjne. A toyota zna się na układach hybrydowych bo oni zapoczątkowali ten trend swoim priusem więc nie dziwene że kupili właśnie tę marke
Aurisy właśnie przestają produkować... Jest sens pchać się w to?
Mechanicy po oddziałach nie mogą się doczekać.
Wszystko fajnie ale według rządu hybrydy nie są eko.. tak samo jak lpg
Co za bzdura w BiOSG nie mamy na czym wykonywać podstawowych zadań SG. Żadnych sam.terenowych tylko bzdurne pajero albo toyoty które nigdzie nie siada w teren. Granicą to nie autostradą tam trzeba land rovera qada bo jak tego nie ma to chodzimy z buta jak w średniowieczu. Brawo PiS dziadostwo i tyle.