LPR wybrało dostawcę śmigłowców szkolnych

2 sierpnia 2018, 12:27
Robinson R44 Raven II, fot.Robinson Helicopter Company
fot. Robinson Helicopter Company

Lotnicze Pogotowie Ratunkowe rozstrzygnęło przetarg na zakup 2 śmigłowców szkolnych Robinson R44 Raven II. Zwyciężyła firma JB Investments z Warszawy z ofertą o łącznej wartości 5,98 mln zł brutto.

W przetargu dotyczącym zakupu 2 śmigłowców szkolnych złożono trzy oferty, dotyczące dostawy lekkich śmigłowców Robinson R44 Raven II wyprodukowanych w 2018 roku, a więc fabrycznie nowych. Helipoland z Bielska-Białej zaoferował dwie maszyny R44 za 6,088 mln zł brutto, Heli Invest z Warszawy zaproponował cenę 6,613 mln zł, a JB Investments za tą samą liczbę śmigłowców ustalił wartość umowy na 5,98 mln zł. W procedurze analizy ofert LPR wykluczył z postepowania firmę Helipoland, na podstawie art. 24, pkt. 1, ust. 12 Prawa Zamówień Publicznych, ze względu na błędy formalne w dokumentacji przetargowej. Oferta spółki Heli Invest została oceniona na 74,28 pkt z czego 54,28 pkt przyznano za cenę, 20 za zasięg lotu i 0 pkt za okres gwarancji.

Zwycięska oferta firmy JB Investments otrzymała 84,95 pkt. Składowe tego wyniku to 60 pkt za cenę, 14,95 za zasięg i 10 pkt za gwarancję. Zgodnie z opublikowaną ofertą gwarancja obejmuje 30 miesięcy lub 1250 godzin lotu, zależnie od tego, co nastąpi wcześniej. Oferowane śmigłowce mają zostać wyprodukowane w październiku 2018 roku. Cena jednostkowa brutto to 2,991 mln zł brutto, a całkowita wartość oferty wynosi 5,98 mln zł brutto. Pomimo tego, że oferta JB Investments była najbardziej atrakcyjna cenowo, to nadal przekracza zaplanowany przez LPR budżet, który oszacowano w momencie składania ofert na 5,28 mln zł brutto. Jednak zgodnie z uzyskanymi przez InfoSecurity24.pl informacjami, dodatkowe środki zostaną wyasygnowane. Zawarcie umowy spodziewane jest po upływie terminu przewidzianego na odwołanie, o ile, rzecz jasna, żadne odwołanie nie wpłynie.

Wprowadzając do służby lekkie śmigłowce szkolne LPR będzie mógł zwolnić z realizacji zadań treningowych i szkolnych maszyny H135/EC135 których posiada w służbie 27. Koszty godziny lotu R44 są znacznie niższe niż H135. Przypomnijmy, że w ostatnim czasie nie tyko LPR, ale również WSOSP w Dęblinie zdecydował się na zakup śmigłowców Robinson R44.

LPR wybrał na śmigłowiec szkolny najnowszy wariant popularnej i stosowanej do szkolenia przez wiele organizacji cywilnych, ale również przez siły zbrojne i służby mundurowe maszyny Robinson R44 Raven II. Śmigłowce te mają nowoczesną awionikę cyfrową (glass cockpit) firmy Garmin, zdwojony układ sterowania i czteromiejscową kabinę. Napęd stanowi sześciocylindrowy silnik Lycoming IO-540-AE1A5 o mocy startowej 245 KM, co pozwala osiągnąć prędkość 234 km/h i zasięg około 560 km bez zbiorników dodatkowych, które można umieścić pod fotelami pasażerów.

KomentarzeLiczba komentarzy: 2
Davien
niedziela, 5 sierpnia 2018, 15:52

Maras, 285 tys $ to kosztuje 2x mniejszy R-22, z kolei R-66 czyli R-44 z napędem turbinowym prawie 900 tyś $ wiec cena R-44 to raczej nie 400 tys , a 600-700 tys $ za nowy. Skad wziałes te 400 tys za nowego, bo 900tys zł za uzywany to cena sprzed 6 lat.

maras
sobota, 4 sierpnia 2018, 07:17

znowu amerykański sprzęt i znowu tanio. 1 R44 Raven II kosztuje używany ok 900 tyś złotych a nowy ok 400 tyś dolarów. Jak im wyszło ponad 6 mln za 2 sztuki choć \"przebitka\" i tak mniejsza niż za 2 powystawowe BH70i z Mielca