Inspekcja Transportu Drogowego kupi furgony za ponad 22 mln złotych

28 września 2018, 11:18
slider
Fot. Główny Inspektorat Transportu Drogowego
  • 64 nowe furgony, wyprodukowane w 2019 r. mają zostać zakupione w ramach bieżącego przetargu, na potrzeby działania Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego;
  • Koszt całego zamówienia ma wynieść ponad 22 miliony złotych, a chętni mają składać swoje oferty do 6 listopada bieżącego roku.

64 nowe specjalne furgony mają trafić na wyposażenie Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego, odpowiadającego w Polsce za kontrolę przestrzegania przepisów obowiązujących w zakresie wykonywania transportu drogowego i niezarobkowego przewozu osób i rzeczy. Wartość całego zamówienia to ponad 22 miliony złotych. 

Główny Inspektorat Transportu Drogowego (GITD) zamierza zakupić 64, fabrycznie nowe, specjalne furgony. Pojazdy mają być wyprodukowane w 2019 r. i charakteryzować się specjalistyczną zabudową oraz wyposażeniem. Do 6 listopada bieżącego roku GITD oczekuje na oferty zainteresowanych udziałem w przetargu, którego szacunkowa całkowita wartość, bez VAT, to aż 22 357 723.58 zł. Kryteriami oceny mają być cena (60 proc.), a także gwarancja producenta na pojazd (10 proc.), gwarancja na zabudowę pojazdu (5 proc.), gwarancja na nadwozie, części blacharskie oraz powłoki lakiernicze (10 proc.), zużycie energii (10 proc.) i  integracja zawodowa osób niepełnosprawnych (5 proc.).

Wskazano, że termin realizacji zamówienia wynosi do 9 miesięcy od daty podpisania umowy, z zastrzeżeniem, iż, w przypadku pierwszej transzy odbioru 32 furgonów, zamówienie musi zostać zrealizowane w terminie maksymalnie do 6 miesięcy od daty podpisania umowy. Zaś w przypadku drugiej transzy odbioru kolejnych 32 pojazdów specjalnych, zamówienie musi zostać zrealizowane w terminie maksymalnie do 9 miesięcy, od daty podpisania umowy.

Zamówienie jest skorelowane z projektem „Wzmocnienie potencjału Inspekcji Transportu Drogowego”, współfinansowanego ze środków UE w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Furgony mają mieć masę dopuszczalną masę całkowitą do 3,5 t. Ich nadwozie ma być zamknięte i posiadać częściowo przeszkloną konstrukcje samonośną. Furgony mają napędzać silniki wysokoprężne (diesel) z turbodoładowaniem i minimalnym momentem obrotowym wynoszącym 380 Nm i mocą minimum 160 KM. Każdy pojazd ma mieć wydzieloną część dla kierowców, część biurową przeznaczoną do przeprowadzania kontroli oraz przedział magazynowy.

Należy przypomnieć, że Główny Inspektorat Transportu Drogowego, został powołany do kontroli przestrzegania przepisów obowiązujących w zakresie wykonywania transportu drogowego i niezarobkowego przewozu osób i rzeczy, działa, mając na celu przede wszystkim eliminowanie wszelkich negatywnych zjawisk w transporcie drogowym.

Inspekcja współdziała z Policją, Strażą Graniczną, Służbą Celną, Inspekcją Weterynaryjną, Państwową Inspekcją Pracy, Inspekcją Handlową i zarządcami dróg w zakresie bezpieczeństwa i porządku ruchu na drogach publicznych oraz zwalczania przestępstw gospodarczych dokonywanych w zakresie transportu drogowego lub w związku z tym transportem, z uwzględnieniem właściwości i kompetencji tych organów oraz zadań Inspekcji. Inspekcja współpracuje również z organami samorządu terytorialnego, jak również z organizacjami zrzeszającymi przewoźników drogowych.

GITD/jr

InfoSecurity24
InfoSecurity24
KomentarzeLiczba komentarzy: 2
Obywatel
niedziela, 13 października 2019, 18:55

22 300 000zl w zaokrągleniu dzielone na 64 samochody ( 32+32)równa się 348 000 zł. Czy naprawdę koszt hurtowego zamówienia 64 szt. To aż 340 tys ? Komuś do końca się w głowie pomieszało przy takiej ilości można jeżeli się chcę dość mocno negocjować cenę. Pytanie po co ? Podatnicy + mandaty od kierowców zapłacą za wszystko ...

Przewoźnik
czwartek, 1 sierpnia 2019, 21:23

Jeszcze troche i przewoźnicy nie wytrzymaja tych kontroli oraz kar będa masowe bankructwa

Tweets InfoSecurity24