Reklama

Policja

Kto zadba o radiowozy? Policja szuka warsztatów

<p><g class="gr_ gr_4 gr-alert gr_spell gr_inline_cards gr_run_anim ContextualSpelling ins-del multiReplace" id="4" data-gr-id="4">Fot</g><span>. Policja</span></p>

Komenda Stołeczna Policji i Komenda Wojewódzka Policji w Poznaniu poszukują właśnie podmiotów zewnętrznych, mogących świadczyć usługi w zakresie obsługi technicznej oraz naprawy bieżącej pojazdów użytkowanych na co dzień przez policjantów.

Komenda Stołeczna Policji rozpoczęła poszukiwania podmiotów, mogących świadczyć usługi w zakresie obsługi technicznej oraz naprawy bieżącej pojazdów o masie całkowitej do 3,5 t. Zainteresowani mają czas do 11 kwietnia bieżącego roku. Wyłoniona w postepowaniu firma będzie musiała "obsłużyć" 200 pojazdów służbowych takich marek jak Fiat, Kia, Renault, Opel i Peugeot. Komenda zaznacza, że średnio w miesiącu wykonywanych jest około 40 serwisów obsługowych pojazdów. Zainteresowani będą musieli zmierzyć się z trzema zadaniami w ramach całego przetargu.

Trzyczęściowy przetrag Komendy Stołecznej Policji

Po pierwsze chodzi o obsługę w ramach stacji zlokalizowanej na terenie powiatu warszawskiego-zachodniego lub w jednej z warszawskich dzielnic (Bielany, Bemowo). Po drugie, obsługa ma objąć stację zlokalizowaną na terenie powiatu grodziskiego lub pruszkowskiego lub jednej z dzielnic Warszawy, tj. Ursus albo Włochy. Trzecie zadanie obejmuje świadczenie usług w zakresie obsługi technicznej i naprawy bieżącej pojazdów w stacji zlokalizowanej na terenie jednej z dzielnic Warszawy, tj. Praga Południe, Rembertów, Wesoła lub Wawer.

Okres obowiązywania umów z podmiotami dostarczającymi usługi został określony na 36 miesięcy, a przy wyborze konkretnych ofert mają być brane pod uwagę takie elementy jak cena, doświadczenie zawodowe osób wykonujących czynności elektryka samochodowego oraz okres gwarancji na wykonanie obsługi technicznej i naprawy bieżącej.

Stołeczna Policja chce mieć pewność, że w przypadku obsługi technicznej wybrane podmioty zapewnią diagnostykę oraz przegląd pojazdów, zgodnie z wykazem czynności przeglądowych określonych w karcie przeglądu pojazdu oraz wymianę części eksploatacyjnych podlegających okresowej wymianie zgodnie z zaleceniami producenta. Usługi mają zapewnić działania w ramach naprawy bieżącej. W tym przypadku chodzi o przeprowadzenie diagnostyki pojazdu, wykonanie czynności mających na celu przywrócenie jego pełnej sprawności oraz również wymianę zużytych lub uszkodzonych części czy też całych zespołów na sprawne techniczne. Dotyczy to także naprawy elementów nadwozia w zakresie niezwiązanym z likwidacją szkód komunikacyjnych.

Ważnym elementem ma być również naprawa lub wymiana ogumienia. Serwis obejmować wymianę ogumienia, usunięcie usterki, wyważanie ogumienia, naprawę lub wymianę tarcz kół pojazdu służbowego. Zakłada się również holowanie pojazdu z miejsca wskazanego przez Policję, zlokalizowanego na terenie: garnizonu warszawskiego tj.: powiatu: grodziskiego, legionowskiego, otwockiego, piaseczyńskiego, pruszkowskiego, warszawskiego-zachodniego, wołomińskiego, mińskiego i nowodworskiego oraz dzielnic m.st. Warszawy do konkretnej stacji obsługi serwisowej.

Wielkopolska Policja również poszukuje wykonwacy obsługi technicznej i napraw pojazdów służbowych

Komenda Wojewódzka Policji w Poznaniu również szuka podmiotów mających świadczyć usługi w zakresie obsług technicznych i napraw bieżących pojazdów służbowych. W tym przypadku, chodzi o pojazdy marki KIA, Hyundai oraz Fiat użytkowane obecnie przez jednostki Policji województwa wielkopolskiego. Zamówienie zostało podzielone na dwie części, obejmujące obsługę techniczną i naprawy bieżące pojazdów marki KIA oraz Hyundai użytkowanych przez KWP i KMP w Poznaniu oraz obsługę techniczną i naprawy bieżące pojazdów marki Fiat oraz KIA użytkowanych przez KPP w Jarocinie. W przypadku Wielkopolski termin wykonania przedmiotu zamówienia został ustalony na okres 24 miesięcy od dnia wystawienia pierwszego zlecenia. W Wielkopolsce oferty można składać do 4 kwietnia bieżącego roku.

NIK wykazał problemy z obsługą techniczną pojazdów służbowych w Policji w latach 2016-2017

Przypomnijmy, że na łamach InfoSecurity24, pisaliśmy o wnioskach pokontrolnych NIK, w zakresie obsługi technicznej pojazdów służbowych Policji w okresie 2015-2016. Kontrolerzy z NIK podkreślili, że istotnym problemem jest dla Policji efektywne zorganizowanie obsługi i napraw pojazdów. Chociaż jednostki zapewniały utrzymanie sprawności technicznej pojazdów, to nie funkcjonował jednolity model ich obsługi oraz naprawy. Ważnym problemem, odnotowanym w raporcie, było wskazanie, iż policyjne zaplecze obsługowo-naprawcze było przestarzałe i posiadało barki kadrowo-sprzętowe. Na początku 2017 r. w policji funkcjonowało 35 stacji obsługi pojazdów (wyposażonych w 573 stanowiska do wykonywania obsług i napraw) oraz 66 punktów obsługi technicznej (ze 134 stanowiskami).

Co więcej, "własnych" stacji obsługi nie posiadały Komenda Stołeczna Policji oraz Komenda Wojewódzka Policji w Poznaniu. Z powodu serwisu i napraw w latach 2015 - 2016 wyłączonych z eksploatacji było średniorocznie ok. 2000 pojazdów (ponad 9 proc. wszystkich policyjnych pojazdów). Średni czas wyłączenia z użytkowania objętych kontrolą pojazdów wynosił 10 dni w 2015 r., ale w 2016 r. - już 20 dni. Dało się zauważyć, że czas postoju pojazdów w zapleczu obsługowo-naprawczym często przekraczał ustalone terminy.

Reklama

Komentarze

    Reklama

    Najnowsze